Dag 17 kingman - hurricane Hillary

Dag 17

Zondag 20 augustus

Goedemorgen,

Hebben beetje uitgeslapen.

Flinke bewolking hangt er.

Bruce en ik gaan in het hotel casino naast ons naar de dunken donuts om ontbijt te scoren. Koffie en donuts. Jummie.

Tevens maken we de beslissing om toch niet nog een dag te blijven in Vegas, door hurricane Hillary.

Ten eerste gaat het hele dag regenen, dus op strip lopen is geen optie,

En ten tweede, als het dan toch echt zo slecht gaat worden kunnen we mss morgen helemaal niet gaan rijden naar onze volgende locatie.

En vandaag is het nog windstil, dat is beter als we die Hooverdam over moeten.

Dus pakken alles in en gaan dagje eerder weg uit Vegas.

Uurtje of elf is het als we vertrekken en rond half twaalf komen we aan bij national park lake mead. Deze ranger geeft aan dat het park gesloten is ivm het weer. Maakt ie ons nog even extra bang, dat het ook zeer slecht gaat worden waar we naartoe gaan. Maar we hadden zelf goed gekeken en volgens ons zou de storm niet zo heftig zijn in Kingman.

dus gaan gewoon door.

als we de Hooverdam opgaan worden we ervoor gecontroleerd door security. Een mevrouw komt binnen kijken, die kijkt alleen in de wc cabine en gaat weer weg. Andere kijkt in de bakken onder de camper. En daarna mogen we gewoon doorrijden.

Uiteindelijk blijkt de Hooverdam doodlopend te zijn, mss is de weg afgezet agv het slechte weer wat gaat komen. En moeten we weer over de hooverdam terug om daarna de nieuwe brug, die ze destijds toen wij 15 jaar geleden in US waren, aan het bouwen waren, over te gaan.

Mega brug!

Voor een late lunch komen we aan in kingman. Begin van Route 66.

Lunchen bij diner mr D’z. Daar was het echt mega druk. Heel toeristisch.

Als we bij onze koa camping aankomen (waar we eigenlijk een dag later hebben gereserveerd), is er gewoon plek en mogen we dagje eerder gebruik maken van onze reservering. Is het trouwens nergens druk op de RV sites, overal is plek zat.

We hadden voor we naar de camping gingen nog even boodschap gedaan bij de Walmart voor avondeten, en eten dan ook na het zwemmen, kip met niks. ;-) Hadden vers gegrilde kippetjes meegenomen, en hadden nog wat chipjes.

Vroeg naar bed vandaag, na paar potjes pesten.

1. Margot Kandel:
    22 augustus 2023
    Zo waar was die controle nou goed voor ?? Nog wat gemerkt van de orkaan . Vind Jesse het nog interessant zo n orkaan ?? Of toch maar liever niet . Geniet nog maar lekker .