Dag 1: Vertrek naar USA, onze Roadtrip begint

4 augustus 2023 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Vrijdag 4 augustus

06.15 u vertrek richting Amsterdam Schiphol.

Parkeren P1, netje op tijd, had al online incheck gedaan dus was alleen een kwestie van koffers inleveren.

Tevens een security incheck gedaan, dus we hadden daar ook geen rij en konden mooi door.

Hadden nog wat tijd voor een bakje koffie en een broodje, en konden rond half elf baarden.

Uiteindelijk gingen we pas ruim een uur later vliegen, ik denk misschien wel anderhalf uur later, omdat bepaalde papieren nog niet binnen waren dus ze niet weg mochten?

Nou tegen 13u in de lucht en begon onze negen uur durende vlucht.

Paar filmpjes kijken, beetje eten beetje snacken. En toen waren we in Chicago met een vertraging van anderhalf uur, dus nog maar een overstap van 2 uur!

Dat was niet lollig,

Het was uiteraard hartstikke druk bij de douane. Na de douane was het hartstikke druk want iedereen moest of verder vliegen of bagage weer ophalen en opnieuw afleveren bij united incheck. Dat laatste moesten wij doen.

Daar zei die man: geef die koffers maar en ga maar snel door! Euh okey, ja komt wel goed!

Nou rennen naar terminal 1: dat moest dan weer via een tram/metro lijn, want was echt een mega vliegveld!

En druk, en Daan zat wel in die metro, en wij konden er niet meer bij dus wij gingen drie minuten later!

En weer rennen want we hadden nog maar drie kwartier. Weer mega rij bij de security check. Vragen of we voor mochten… dat kan u alleen zelf regelen met mensen die ook in de rij staan…. Nou dan heb je dus pech.

Ging dan op zich wel weer snel, maar die man die dan in dat hokje zit en je boarding pas checkt en je passport, die zit daar dan alleen om mensen te irriteren en expres er lang over te doen. Dan nog je spullen door de scan en schoenen uit. En wie zijn tas blijft weer achter voor extra controle, want de tablet wat niet uit de tas gehaald!!!!

Toen hadden we nog kwartier of zo en natuurlijk de aller achterste terminal om in te stappen. Daan en Bruce waren al gaan rennen en Jesse en ik waren nog bij die security die ook echt erg lang over deden.

Uiteindelijk zijn wij ook gaan rennen (wat ik niet kan), buiten adem! Hadden nog 4 minuten anders waren we te laat geweest!

Maar Wij zaten er in.

Was een vlucht van 3.5 uur ongeveer, beetje turbulentie, maar verder prima. eindelijk in Phoenix, koffers halen en naar het hotel…..

Maar, verrassing onze koffers hadden het niet gered, die stonden nog in Chicago. En daar hadden we al een vermoeden van toen we ze af gaven bij die man.

Om 9.45 pm zouden de koffers aankomen met de vlucht vanuit Chicago.

Wij zijn met een Uber naar ons hotel gegaan.

Hotel courtyard by Marriott.

Zat bij cubs stadion en een heel mooi park Mesa.

Vanuit hotel eigenlijk gelijk richting Chick o filet gelopen. Hebben we lekker ff snel hapje gegeten. Tegen 20u plaatselijke tijd (en was het weer gewoon een vrijdag), terug gelopen naar het hotel, waar de kids geen zin meer hadden om te zwemmen, omdat we gewoon moe waren door de jetleg.

Maar moesten wakker blijven voor de koffers. Uiteindelijk is Daan tegen 21u met een Uber naar vliegveld terug gegaan. Daar had hij pas tegen half elf onze koffers.

En lag hij ook rond half twaalf in bed.

Was een enerverende eerste dag.

1. Margot Kandel:
    7 augustus 2023
    Pffff zou wat voor mij zijn krijg al buikpijn als ik het lees . Nu verder alleen maar plezier hebben .
  2. Opa en oma Gommers:
    9 augustus 2023