Dag 13 Zion - the Narrows

16 augustus 2023 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Dag 13

Woensdag 16 augustus

Goedemorgen, even snel een weer check doen op de website van national parks of er niks is afgesloten in Zion.

Maar, de narrows is open dus hoppa, eerste bus naar het park.

Genoeg drinken en eten meegenomen, en als eerste gaan we naar de huurshop.

Om dit te gaan lopen heb je dus speciale “ gear” nodig, anders is het geen aanrader. Mensen zeiden dat je ook gewoon op je eigen schoenen kan gaan lopen en zonder stok, maar we riskeren dit niet en geven liever 150 dollar uit aan veiligheid dan dat er wat misgaat daar als we aan het wandelen zijn.

We moeten namelijk allemaal een paar speciale waterschoenen aan en speciale sokken, en een stok waarmee je stabiel kan lopen in het water.

We moeten ook nog een waver invullen, soort van contract dat je dit zelf wilt en niemand aansprakelijk is en dat ze soort van weten wie er allemaal daar die sloot in gaan….

(Als je dit trouwens in het voorjaar loopt krijg je ook een soort van visserstuinbroek, dit in verband met het koude water.

Bij het verhuur centrum gaven ze tevens aan dat het beste is voor 12-14u uit de narrows te zijn ivm weer een weer melding die gaat komen. Je moet daar dus niet lopen als het hard gaat regenen … begrijpelijk.

Duurt 40 minuten met de zionbus tot het laatste punt waar wij uit moeten stappen, en dan nog een mijl lopen tot we bij het water zijn.

Het is dus een rivier waar je doorheen loopt. Het water is heel modderig, dus je ziet niet waar je loopt. Tevens zou het water ook vervuilt zijn met een bepaalde bacterie, dus advies is je mond dicht te houden als je koppie onder gaat.

Het is geweldig mooi als je in de Narrows loopt.

Het is wel zwaar (althans dat vind ik) Je ziet de rotsen niet door het troebele water. Water komt een keer tot boven je middel. Rest meestal onder de knie.

We lopen ongeveer twee uur de Narrows in, daarna vond ik het wel fijn om te draaien, ivm met de tijd die we nog terug moeten.

We zijn mooi op tijd terug uit de narrows (al kwam er die hele dag geen alarm melding meer voor floating).

Na de wandeling zijn we broodje bij de Subway gaan eten, en hebben we daarna de stadsbus (gratis) weer teruggepakt (drie haltes) naar onze camping.

Gaan lekker zwemmen in het zwembad, ik doe nog even een wasje van de natte kleding van de Narrows (want zal wel gaan stinken).

‘S avonds gaan we super lekker bbq en op tijd naar bed.

1. Margot Kandel:
    21 augustus 2023
    Hoi .Ik lees het al lekker ff in de wasmachine dat is fijn .wat een wandeling door dat water zou het niet meer durven ,bang om te vallen wel heel gaaf .