Dag 12: Zion - emerald Pools

15 augustus 2023 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Dag 12

dinsdag 15 augustus

Wat een nacht. We zijn in Springdale voor Zion.

Denk dat er een paar teveel hitte hebben gehad gisteren.

De nacht was warm, Jesse begon al dat hij hoofdpijn had na het eten.

Lagen op bed en begon met hoesten en waren al bang dat Jesse ziek zou worden in de nacht (lees: overgeven).

Eigenwijs dat ie was nam hij uiteindelijk wel een paracetamol.

Maar toen om half drie s nachts maakte Bruce ons wakker vanaf het boven bed. Hij had het warm, of de airco aan kon. (Die maakt veel herrie dus die zetten we meestal af). Ik sta op om dat te doen, en Bruce zegt: ik denk dat ik moet overgeven…. Nou net niet op tijd, maar op de ondersta tree van de camper en voor deur ging zijn slushie - chickentenders en fries…..

Hoppa! Maar het lucht wel op ;-) Bruce had nog nooit overgegeven, dus een soort van trots had ie dat ie nu weet hoe het voelt.

Hij had ook hoofdpijn, dus zijn ff naar toilet gelopen en paracetamol gegeven en daarna is hij niet meer misselijk geweest.

Aangezien we die ochtend naar de Narrows zouden gaan, hebben we deze die nacht al besloten niet te gaan lopen.

We moeten dan heel vroeg eruit om op tijd te gaan lopen, dus die bucketlist van Daan hebben we verplaatst naar die dag erna.

Die ochtend werd Jesse nog wel wakker met hoofdpijn en was Bruce ook niet echt fit (al had hij wel heel veel honger :-))

Besloten we de jongens bij de camper te laten met zijn tweeën en zijn wij wel het park Zion in gegaan om een wandeling te gaan doen.

Uurtje of half elf denk ik dat het was dat wij die kan op zijn gegaan.

Was niet zo zonnig dus wij zijn de upper emerald pools gaan lopen. Eerst de lower - middle - en toen via een rotspad naar de Upper.

Nu was de zon wel ineens doorgekomen, en ging mijn thermometertje wel weer flink omhoog. Snikheet weer. Maar we hadden genoeg water bij, hadden Jesse niet mee dus we konden op ons gemak lopen, en we hadden het gered en was geweldig mooi daar boven. Geen Spijt van en naar beneden lopen gaat altijd wel wat soepeler ;-)

Onderweg toch wel twee mensen zien liggen die door de hitte bevangen waren.

Rond half drie waren we denk ik weer bij de jongens, die zich netjes hadden gedragen met zijn tweeën. Wat een gezelligheid zal dat zijn geweest :-) Ze zaten lekker bij het WiFi punt! WiFi lost alles op ;-)

Jesse was nog niet helemaal top die had nog wel last van migraine, bruce was al weer topfit dus kon lekker gaan zwemmen.

Uiteindelijk met zijn allen ff gaan poedelen, want was best warm, alleen hadden we weer een floating alarm gekregen, en kwam de onweer steeds dichter bij, waardoor het zwembad dicht ging, We hebben denk ik een uurtje regen gehad met wat onweer, en daarna was alles weer over. Wel zag je de rivier achter onze camper gelijk veel wilder worden en meer water.

‘S avonds wilde Bruce iets van Pizza/pasta eten, dus hebben we de enige “ Italiaan ‘ opgezocht die in Zion zat.

Was super leuk tentje, paar pizza’s - bruce penne met tomatensaus en ik spaghetti meatballs.

Jum Was een aanrader hoor. 4 out of 5.

Daarna op ons gemak teruggelopen naar onze camping om ff te douchen en naar ons bedje te gaan, want de volgende ochtend zouden we er wel op tijd uit gaan om te gaan wandelen.

1. Margot Kandel:
    21 augustus 2023
    Gelukkig weer opgeknapt ziek zijn kan je niet gebruiken op vakantie. Kan je ook wassen op de campings ? Zou wel fijn zijn .
  2. Opa en oma Gommers:
    21 augustus 2023
    Ziekjes door beetje van alles wat: vermoeidheid, warmte mss iets gegeten wat niet lekker gevallen is. Verstandig om narrows dagje later te doen