Dag 4: Monument Valley

7 augustus 2023 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Dag 4

Maandag  7 augustus

Het is weer een vroege morgen. Uurtje of 6.

Vandaag gaan we verder rijden, en moeten wel een beetje haast maken want die avond hebben we een zonsondergang toer in monument valley.

Eerste stop is Flagstaff, 7.51

Bij diner: mike and ronda’s The Place.

Real American breakfast en lunch.

Jesse Pancakes, Bruce cinnemunbun (wow die was 4,5 out of 5).

Ikke wafel, Daan sandwich ham-Chees (tosti)

Was goed, lekker top plekkie.

Hierna rijden we nog even voor paar boodschappen naar de Walmart.

In Tuba city stoppen we nog even voor dinasour tracks. Maar dat was niet echt de moeite waard, dus reden snel weer door.’

Rond 14u komen we aan bij monument valley oljato. De tijd is wel een uur versprongen. Utah time.

RV site Goulding’s park is een mooie camping.

Netjes, schoon, douches met een deurtje ;-)

Schoenen mag je niet voor je rv laten staan, want de camping hond kan deze pikken…

Jongens gaan nog even zwemmen (waar Bruce verkeerd terecht komt in zwembad met zijn hiel) en iets na 5 uur rijden we naar het visitor center, en worden we opgehaald om 17.45 door onze tourguide.

We gaan eerst tot helemaal het einde van Monument Valley, in een gedeelte waar je niet mag komen als je niet bent met een tour.

We maken een aantal stops waarbij onze guide dingen verteld over wat er op dat moment te zien is.

En hij heeft een speciale Native American fluit mee, waarin hij in de rots muziek gaan maken.

Tegen acht uur rijden we terug naar voren, waar de meest bekende monuments staan. Hier gaan we de zonsondergang bekijken.

Geweldig mooi en zeker een aanrader

Tegen 21u zijn we weer terug op de camping, waar Jesse de bbq aan steekt, en we uiteindelijk tegen half elf onze hamburgers eten.

Was weer een dag met een gouden randje :-)

1. Margot Kandel:
    13 augustus 2023
    Top ! Bruce nog last van z’n hiel ??
  2. Karlijn Kandel - Gommers:
    14 augustus 2023
    Ja, had in Nederland zijn voet al pijn gedaan, en was is in ondiep zwembad gesprongen waardoor hij last van zijn hier kreeg.

Beetje rustig aan doen, niet te veel lopen en hopen we dat ie Zion weer lekker mee kan wandelen.