Dag 3: Sedona, Devils bridge

6 augustus 2023 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Dag 3

Zondag 6 augustus

Goedemorgen,

Om 6.30, dat was niet de bedoeling.

Was een erg warme nacht geweest, en niet echt comfortabel geslapen. Moeten nog even wennen aan ons andere bed (plank).

7.36 lopen we onze camping af richting Verde Shuttle bus, kost 1 dollar pp om de bus te nemen en deze brengt ons weer bij Sedona Shuttle. Planning was eigenlijk om 6 uur al weg te gaan ivm de hitte. Maar dat hadden we dus niet gered.

Is ongeveer 10-15minuten lopen naar beneden. Bus komt er al aan.

Na deze bus pakken we de gratis shuttle bus naar begin van trail die we gaan lopen.

Rond half negen komen we aan op begin punt.

Zou een route zijn van 2-2.5 uur.

Als we met een kleine foute loop, van 10 minuten, na een uur lopen aankomen bij het punt dat we omhoog moeten gaan klimmen, haak ik af en Bruce met mij.

Reden vooral dat ik al zo rood ben in mijn gezicht van de fucking hitte dat ik niet verder durf te lopen.

Daan en Jesse lopen door en wij gaan terug. Na ongeveer drie kwartier komen we weer aan bij de shuttle bus die net aan komt rijden.

Om 11.10 zitten we weer bij de andere bushalte te wachten, die er na een kwartier aankomt.

Wij stappen uit in centrum van Sedona en gaan opzoek naar iets waar we koel kunnen zitten en drinken wat kunnen eten.

Bruce en ik eindigen bij een pizzeria en nuttigen een lekker koel drankje en samen een pizza margarita.

Ondertussen appt Daan ook dat ze onderweg terug zijn, maar volgens onze vermoedens blijft Daan en Jesse niet netjes op de 1 dollar busrit wachten maar nemen ze een Uber….

Ondertussen bestel ik voor hun ook alvast een peperoni pizza to share. Pizza is 4 out of 5.

Samen lopen we met twintig minuten terug naar de rv site.

Daar gaan we met bruce naar het creekje om te vissen, maar kunnen daar blijkbaar ook heerlijk het water in.

Niet om banen te zwemmen, maar wel om heerlijk te dippen en echt af te koelen..

En kan je vertellen dat er geen vis gevangen is ;-)

Na een paar uurtjes chillen gaan we rond half 7 naar Vista point met ondergaande zon. Rijden met onze camper naar een speciale parking hiervoor,  waar we ook niet de enige zijn.

Tof om te zien hoe snel dat gaat, maar de kleuren verandering die we eigenlijk verwachte is er niet, en dat komt omdat de stand van de zon in augustus anders is dan bv april, dan schijnt deze wel op de juiste berg.

Hierna parkeren we de RV in het centrum en gaan hapje eten in een restaurant: cowboy and. ..?

Jesse en Daan nemen half chicken van wood grill, en Bruce een plane burger. Ik kies voor een salade, maar die is 0,5 out of 5.

Omschrijving van mijn salade: twee kwarten ijsbergsla (ongesneden, echt gewoon twee kwarten) daarop gepleurd een flinke dot dressing, gegarneerd met 1 hard gekookt ei en wat spekjes en heb twee stukjes tomaat gevonden.

Als troost was het wijntje wel lekker, maar ben blij dat ik er niet nog een had genomen, want schrok van de prijs: 12,50 dollar a piece… Ben je gek ofzo!

Voor mij kwam dat ene wijntje wel binnen met de jetleg. Terug op de camping, tanden gepoetst en gaan slapen, althans in etappes. Want was zo warm in de camper dat ik elke keer wakker werd.

Maar,

Ondanks de hitte

Aantal steps: 22.000

1. Margot Kandel:
    10 augustus 2023
    Bedankt voor de verslagen. Die salade zag er niet aantrekkelijk uit haha . Wel vermoeiend denk ik met die hitte te wandelen . Hebben jullie geen airco’s in de camper ?? Hoop dat hij wel comfortabel rijd . 👋
  2. Karlijn Kandel - Gommers:
    13 augustus 2023
    Wel airco hoor, maar het was daar gewooon zo warm, dat de camper geen koelkast werd, en deze een herrie maakt, dat wel uit zetten in de nacht.