Dag 5 - yosemite

20 april 2022 - Jamestown, California, Verenigde Staten

Dag 5 - 19/4

5.30 wakker in kingsburg CA.

Redelijk veel herrie van de snelweg en het spoor.

Wel prima geslapen.

Lekker ontbijten met bagels uit de toaster met reases - jam - kaas.

Bruce wat yoghurt met cereals

Maken even een planning om eerst langs Walmart te gaan om boodschappen in te slaan.

Iets langer geduurd, maar rond 11 am arriveren we bij ons eerste poi in yosemite.

Het is wat bewolkt en lijkt te gaan regenen.

Gaan wandelen richting de grizzle giant!

De grootste sequoia tree! Must see!

Mariposa grove.

Zou wel een wandeling zijn van ongeveer 4 km.

Is redelijke klim en daar wordt niet iedereen vrolijk.

Eindelijk boven blijkt het pad dat naar de grootste sequoia lijdt te zijn verwoest en kunnen we daar alleen komen als we de route van ongeveer 5 km gaan lopen.

Dat is geen optie want we moeten ook nog 5 km naar beneden….

Helaas, hebben wel andere sequoia’s gezien.

Rijden weer verder naar “tunnel view” voor het uitzicht op grootse waterval van yosemite, lunchen daar op de parking en gaan dan door om mistrail te gaan wandelen.

Is ook weer heel stijl naar boven!

Bruce en ik haken af en gaan naar camper terug.

Rond 18.15 is iedereen weer beneden en dan gaan wij richting onze avond camping: rv resort en family lodging.

Receptie is al dicht maar op de deur hangen onze informatie waar wij mogen staan.

Eten hadden we in de camper want er zat geen restaurant op de camping.

Hotdogs met meloen was het diner die avond.

Toiletten en douches zijn geen aanrader hier, maar gaan toch ff douche en dan snel onder de wol.

Yosemite 26000 steps 9 graden

Gereden tot nu toe: 8u22 min 411 mile

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margot Kandel:
    20 april 2022
    Dank .koud dus 🥴bomen zijn geweldig daar . Had al eens gelezen dat die grootste boom ( we hebben er voor gestaan toen ) . Stuk was ( bliksem of zoiets ) zonde ! Ik ga naar bed net rondje met zarah gedaan