Dag 6: Arches

9 augustus 2023 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Dag 6

woensdag 9 augustus

6 uur het wekkertje,

Hurry up want te mogen tussen 7 en 8 uur het park in.

Hier gaan we voor de trail naar de Delicate Arch.

Delicate Arch kan je kennen van de google wallpaper achtergrond.

Is een trail van ongeveer 2 uur (heen en terug).

De zon begint al een beetje door te komen.

Hebben nog net 1 plekje voor onze RV te parkeren.

Is al best druk.

Jesse voorop, want dit soort wandelingen vindt hij wel tof.

Bruce loopt wat moeizaam, maar gaat mee de berg op. Hij heeft nog steeds last van zijn kneuzing van toen we weggingen en daarna heeft hij ook nog zijn enkel gestoten in een zwembad.

Het is een flink stuk ff stijl omhoog waar we (of ik) wel even voor op adem moeten komen.

Binnen uurtje zijn we dan toch boven, heel hoog. Spannend maar super Tof!

Daan en Jesse gaan nog stukje verder voor foto onder de Arch, die geven Bruce en ik weg, want wij zien hem vanaf stukje verderop ook prima.

Na aantal fotos gaan we weer richting beneden en hebben denk ik binnen twee uur die trail gelopen.

Is nu ook al echt warm aan het worden, en zou ik hem nu niet meer naar boven lopen door die warmte.

We stappen de RV in en rijden verder naar nog wat Arches. Sand dune arch, skyline arch, window arches.

Hebben gezien wat we wilde en rijden weer terug naar de camping. Is ook weer erg warm aan het worden, dus wandelen gaan we niet meer doen.

We gaan lekker zwemmen.

Einde dag gaan we Moab in om ff wat winkeltjes te bekijken, magneetjes te scoren. Bruce scoort nog wat vis spulletjes en Jesse zijn vuursteen, in een outdoors shop.

We eten bij Mexicaan, die onderdeel is van een keten die we vorig jaar in page ook hadden gedaan. Super lekker eten, alleen onze ober vonden we niet aardig.

Lopen nog even het gezellige straatje van Moab in, checken wat winkeltjes. Loop nog even een bookstore in voor een Native American cookbook, maar die hebben ze helaas niet.

Zoeken onze camper weer op en gaan terug naar onze camping, douche en slapen.