Dag 9: Capitol Reef

12 augustus 2023 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Dag 9:

Zaterdag 12 augustus

Half 8 en we verlaten de camping in Moab.

Op naar Capitol Reef.

Zoveel verandering van landschap weer.

Rond 11 uur komen we aan in Capitol Reef National Park.

Eerst rijden we daar de scenic route.

In dit park valt op dat je vooral moet uitkijken als het slecht weer is.

Regen/ onweer. Ze waarschuwen veel voor overstroming, als het regent.

Dit is ook wel aan de wegen te zien. Aantal wegen zijn ook afgesloten ten gevolgde van flooding.

Bergen zijn erg grillig, en je ziet dat hier regelmatig wel wat afbrokkelt.

Er hangen ook flink wat donkere wolken in de verte, en horen wat gedonder. uiteindelijk hebben wij daar geen last van gehad.

We hebben een plekje in het park, wat wil zeggen, dat we geen elektra hebben en we ook de aggregaat niet aan mogen zetten.

De plek waar  we zitten is een grote fruitgaard. En camping loopt langs de fremont river.

Fruit mag geplukt worden in het seizoen als het rijp is. Je mag dit dan gratis nuttigen. Als je fruit wilt meenemen dan vragen ze daar een kleine bijdrage voor.

Wij hadden gehoord over super lekkere pie’s (taartjes) bij de fruita barn, maar deze zijn er pas weer de volgende ochtend 9u. Dus dat wordt ons ontbijt.

We eten even een boterhammetje en rijden hierna naar Hickman bridge. Een 1 mile trail naar een arch.

Bruce blijft bij de camper want gaat niet zo heel goed met zijn pootje, dus die moet beetje rust houden.  Wat ie stiekem niet zo heel erg vindt denk ik. ;-)

Met zijn drieën gaan we naar boven, maar wel een aantal x stoppen, want raak snel buiten adem. Gaat stijl omhoog met trappen en de lucht is ijl. Wat je ook merkt aan je huid en lippen/keel die snel droog worden.

Ik denk dat we met een half uurtje boven zijn. Maar wel weer een super mooie arch.

Half uurtje laten zijn we weer bij Bruce bij de camper. Hij heeft het ook gered zonder ons. Die heeft lekker op zijn boven bedje gelegen.

Hierna rijden we nog even naar sunset point, waar door de bewolking minder kleuren te zien zijn.

our climate today is changing more rapidly than ever recorded throughout time. Will life evolve or perish? The answer will be recorded in the rock layers of the future -

Avond eten: Campbell’s tomaten soep en tosti’s en watermeloen.

(Nou die tomaten soep was zo dik als pasta saus, dat andere blik wat ik nog heb kan naar een zwerver). als toetje M&M’s .

Rest van de avond brengen we door met potjes kaarten en sterren kijken.

1. Margot Kandel:
    14 augustus 2023
    Haha moest er geen water bij de tomaten soep . Was een blik toch ? Hoop wel dat Bruce z’n pootje gauw beter word .
  2. Opa en oma Gommers:
    15 augustus 2023
    Volgens mij moet er ook water door. Blikje vol
  3. Karlijn Kandel - Gommers:
    16 augustus 2023
    Ik snap niet wat je bedoeld…
  4. Opa en oma Gommers:
    17 augustus 2023
    Haha soep verdunnen
  5. Karlijn Kandel - Gommers:
    21 augustus 2023
    Nee hoor, dat hoefde niet. Dat heb ik uiteraard ook een beetje gedaan, maar bleef dikke soep.